Tuesday, February 1, 2011

lorong teja 22

seorang kawan pernah berkata pada aku " bawak la Allah sekali " masa tu aku bagitau dia..aku takut sangat nak ke tempat baru..dah la sorang2...family jauh (walaupun tak la jauh)..husband pun jauh (ni jauh sungguh)...memang Allah sentiasa bersama aku...mmg tak payah bawak2 dah...tapi kata2 kawan tu memberi semangat kepada aku agar tidak takut atau gentar..dimana pun kita berada..Allah akan jaga kita...kita hanya perlu berdoa agar segalanya dipermudahkan....

di tempat baru..aku menyewa di Taman Teja, Changlun...alhamdullilah...kejiranan disini AMATlah friendly..orang pertama yang aku kenal adalah jiranku iaitu Kak Ani...dia banyak bagi tips dan info mengenai tempat baru..macam..kat mana farmasi..kat mana nak beli barang dapur..dan sebagainya..husband kak ani dan anak2 pun baik ( 3 orang along, angah dan ebi..smua lelaki) ..slalu tlg jagakan budi kalau aku tak cukup tangan..nak smayang or nak masak...skarang aku dah kenal banyak jugak.... Kak nurul n husband..faisal...Kak Ina..Kak Ida..semuanya keja di UUM tapi lain2 department la...jiran depan rumah aku..Kak Zah aerobic trainer...hmm meriah sungguh lorong rumah aku ni..slalu ada makan2...mmg happening...aku bersyukur...Allah mendengar doaku..dia Dia sentiasa melindungi aku walau di mana aku berada...syukur ya Allah...

depan rumah Kak Ani - port kitorang lepak

inilah dia Lorong Teja 22- the happening lorong

mere piya~ Sofia anak bongsu Kak Nurul and Faisal

ni la salah satu xtvt makan kat lorong ni

0 comments:

Post a Comment